sobota, 21 lutego 2015

Mowa chomików - czyli co chcą nam powiedzieć przez swoje ruchy. :))

Hej. W tym poście napiszę co oznaczają ruchy i odgłosy od chomików. :)
Więc zaczynajmy: ;)
- Chomik chudnie i jest przy tym otępiały: jestem stary lub chory.
- Kładzie się na grzbiet i pokazuje ząbki: boję się. idź stąd intruzie!
- Zbiera materiał na gniazdo (tutaj chodzi o samiczkę chomika): spodziewam się młodych chomików, więc proszę mi nie dotykać gniazdka i mnie zostawić przez ten czas w spokoju.
- Ziewa: jestem zmęczony, chcę spać. natomiast czuje się bezpiecznie.
- Myję się, chomikuje jedzonko do worków policzkowych, wykonuję akrobacje w klatce, jeździ na swoim kołowrotku: czuję się wspaniale.
- Jest zdenerwowany: nie mogę zasnąć. proszę mnie już nie głaskać, bo jestem za dużo noszony i głaskany. może chcę trochę pospać, co?
- Staje na 2 tylnych łapkach: ale to jest fajne. odkryłem coś ciekawego.
- Jest zobojętniały, otępiały na otoczenie: w tej klatce jest mi nudno. nie mam nic ciekawego do robienia.
- Drapie się dużo razy i bardzo intensywnie: jestem na coś uczulony. mam infekcję na skórze.
- Próbuję oczyścić worek policzkowy bez skuteczności: mój worek policzkowy jest zapchany i nie mogę go oczyścić z jedzonka.
- Ma sklejone lub łzawiące oczy/oko: mam infekcję oka.
- Kicha: mam na coś alergię. jestem przeziębiony. mam katar.
- Czołga się po ziemi: czuje się niepewnie w nieznanym terenie.
- Pokazuje obie przednie łapki (tutaj chodzi o samczyka): próbuje się bronić przed samicą, bo mnie zaatakowała.
- Ma skierowane uszy do tyłu: jestem zmęczony, niepewny.
- Skrzeczenie-obrona lub wyrażenie dużego lęku przy zagrożeniu ze strony przeciwnika
- Parskanie-dzwięk wydawany podczas ataku, a także przez samce podczas zalotów
- Kwiki - agresja, głos towarzyszący mniejszym potyczkom (a także: proszę mnie zostawić w spokoju)
- Warczenie, mruczenie - agresja oraz głos wydawany przez samca po kopulacji
 - Piszczenie - głos wydawany przez opuszczone, młode chomiki.
Dziękuje za przeczytanie mojego posta o mowie chomików. Myślę, że pomogłam.
Pozdrawiam serdecznie. :************

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz